Unbelivible

Diamond Rio - Unbelivible

Nu ska jag dra till skolan, har inte sminkat mig på en vecka så nu när jag fått på mig lite mascara så känner jag mig snyggast i världen, typ.

Blir kaffe med Elias sen hoppas jag han också behöver plugga, annars kan det lät bli tjöt :P


Boy you ain´t much fun since I quit drinking.

happ,happ what to write?? Väntar besök av min kära mormor och hennes gubbe så förmiddagen har gått åt till att städa upp här hemma efter en veckas "städa-gör-vi-efter-tentorna" nu blev det inte riktigt så men rätt gött att få det fint här hemma.

Back to studies!!


Three wooden crosses.

Randy Travis - Three wooden crosses♥

Onsdagar är lika med tv-serie kväll! :-) Grey´s Anatomy, Trueblood och NCIS, haha..

Måste bara säga att jag tog ett prov med världens goaste killparfym häromdagen. "Mexx - Ice" Har den lilla stickan i plånboken och den luktar bara såååå gott!


11 och frukost?

Har sovit för länge och vaknade med huvudvärk. Tog mig en dusch och hamnade återigen i sängen. Cissi ringde och först då kom jag upp. Klockan är nu 11 och jag ska göra mig lite frukost.

11 och frukost?

Fyyy det här är inte jag. Bättring tills imorgon, annnat finns inte.

Hockeyundret.

Innan det blir NCIS var jag tvungen att lägga ut detta klippet med den väldigt begåvade tvååringen och lite annat smått och gott :-)


Changes.

Ozzy and Kelly Osbourne - Changes♥

 



Vacker låt....

Vill ha!!

Hiitade denna på min favoritbloggares sida för ett tag sen och jag bara måste ha den!

Tyvärr så kostar den lite för mycket för min plånbok men mamma om du läser detta så är det snart dags för dig att handla en liten julklapp till din snälla, duktiga, roliga och goaste äldsta dotter ;-)


Laura Merciers Tinted Moisturizer med spf 20 ♥

Tentaångest!!

Idag är det 6 dagar kvar tilll tenta nummer ett! Jag har suttit på bibblan två timmar nu på förmiddagen och försökt lösa lite övn. uppgifter men när jag känner att "det här kan jag" och kollar i facit så var det ändå någonting jag hade glömt.... buhuuu... sitter hemma igen och tänkte kika på de streammade föreläsningarna som ligger ute på disco. Kanske kan det ge mig nått....?

Vaccin....

Ok hittade just denna videon på en bloggares sida, tjejen har fått influensavaccin och efter tio dagar kunde hon inte gå längre, tjejen kan knappt prata! Hon kan gå baklänges och hon kan springa men inte gå framåt i vanlig takt. Sen läste jag på "storstadspojken" att de använder hejleverolja till vaccinet... Usch! Jag tänker då inte trycka i mig nått "vi-hinner-inte-testa-vaccinet-innan-vi delar-ut-det-till-svenska-folket-vi-får-helt-enkelt-chansa" vaccin!


FORGET IT!

NEEEEEEJJ!!

Idag vaknade jag och kände faktiskt för att plugga. Den känslan försvann rätt snabbt när Cissi ringde och undrade om jag vill hänga med till stålverket och luncha. Det var förmodligen den bästa maten jag ätit på mycket länge! Sen blev det "Changeling" med Angelina Jolie och "The hills" nu är det nystädat, jag ska betala räkningarna, laga mat och lägga mig och kolla lite streamde föreläsningar innan det blir sängen.

Vakna med The Voice!!

Ett måste när jag ska upp på morgonen är att kolla på "Vakna med The Voice!!" på kanal 5. Tycker det är så himla kul och de har alltid en massa intressanta gäster. Så vaknade tidigt imorses efter att jag försökt vara "frisk" inatt, haha andas djupt osv... :) Mår bättre idag och kom på att jag inte åt igår, plus att jag stoppade i mig två koffeintabletter under eftermiddagen.

Ska försöka gå upp nu och laga lite frukost så man kommer igång idag med plugg och allt annat tröligt...





Svininfluensan

Det blev faktiskt hockey idag med Erika, vi hann tyvärr inte se hela matchen för korpen-bandyn började vid 19. Bandyn var riktigt rolig att se eftersom det var känt folk i båda lagen så det var lite knepigt med vilka man hejade på, men Ben Dóver vann iaf matchen med 3-4 vilket var kul eftersom Elias och co är riktigt duktiga. :-) När vi skulle åka hem mådde jag inte alls bra i bilen och kände bara att jag ville spy...

Så tog en promenad hem för att få lite frisk luft iaf. Är fortfarande lite illamående och svag i både armar och ben, men kom på att jag inte ätit något idag förutom att jag tryckt i mig två koffeintabletter.... Orkade verkligen inte laga mat heller så tänkte köpa mig en pizza men pizzerian här brevid svarade inte i telefonen och mådde alldeles för dåligt för att ta mig dit och behöva vänta "10 min- en kvart" så blev lite fil och flingor.

Ska lägga mig nu och HOPPAS på att jag vaknar imorgon och mår bättre. Har ingen tid för att bli sjuk nu när det snart är tentadags..... ://


Dagen efter...

Lite småseg sådär men annars helt ok. Mina vänner däremot ligger hemma och tycker synd om sig själva. Då blir jag lite irriterad för att jag vill ha någon som är pigg med mig.. Nu ska jag iaf bort till Cissi och hämta mina grejer, sen vill jag väldigt väligt gärna gå på hockey innan korpen-bandyn börjar, men med tanke på hur mina vänner mår idag så kan jag förmodligen skippa det.... :(

Party party

Sitter hemma hos cissi och väntar på att gänget ska bli klara!! Själv kom jag hit klar för fest!!

Blir förfest hemma hos Johanna och Magnus innan vi ger oss av till trollhättan och olearys ;-) Och oscar är äntligen hemma !! hihihi...

Hmmm..?

Jag tittar aldrig, och då menar jag aldrig på CSI serierna. Men förra veckan hamnade jag framför ett program. Idag hamnade jag också framför ett avsnitt eftersom jag inte har lust att lägga mig riktigt än. Hur stor är då chansen att det var just det avsnittet jag kollade på förra veckan?!

Hmm... jaja får lägga mig och glo på ett avsnitt av GA istället, har ju missat två avsnitt denna säsongen.

Imorgon är det oktobermarkand och sen på kvällen är det jävlarimig fest!

Motivation.

Är rädd för mig själv. Jag har tappat all min motivation till skolan och speciellt redovisningen. Det är en vecka kvar till tentan och jag har inte en jävla aning om hur jag ska få tillbaka den. Jag känner att jag fattar 0 just nu och hur mkt man än lyssnar och läser så trillar det aldrig in i hjärnan. Vill börja om, vill lära mig grunderna som en 10-åring hade fattat. Hela kursen bara startade på "hej, jag har jobbat med detta innan men ville gå igenom allt en gång till"-nivå.

Det är många som söger att de inte förstår men jag lovar er att de förstår mer än mig.

Just nu vill jag bara att helgen ska komma så jag får umgås med de människorna som står mig närmast och bara ha riktigt kul! PLZ fredag gå fort!!

Seg dag!

Idag är det en riktigt seeeg dag. Dåligt väder, trött i huvudet efter en fm full med plugg och hela stan verkar allmänt död. Men vi har helgen att se fram emot. Pengar, oktobermarknad, utgång, Oscar kommer hem. Så det är bara att bita ihop och plugga lite till....



Såna här dagar längtar man tillbaka till ett allt för varmt Thailand...

Party in the USA

Miley Cyrus - Party in the USA

Härlig video vill också hänga med på party i USA ;)


Brand new eyes.

Sitter och lyssnar på Paramores nya album; "Brand new eyes", det får en 8 av 10 möjliga någonting (typ bananer)

Har hunnit med skolan en stund idag. Mötte upp Elias och tänkte vi kunde sitta och plugga ihop, men det gick ju som det gick. Blev mest tjöt om allt och ingenting :) Gör ett nytt försök imorgon med Ann-Sofie.

Har hunnit med lite solning och mat med Cissi också. JÄVLAR VA BRUNA VI BLEV! (inte...) men det är väl bara att sola på.

Nu blir det plugg till nyponsoppa och glass tills "roast på bernts" börjar, idag med Markoolio =)

Taskigt väder, beslutsångest och plugg.

Ungefär så har min dag vart idag, haha. Vädret gör väl ioförsig inte så mkt med tanke på att vi har haft väldigt bra väder de senaste veckorna. Hoppas bara på bra väder till oktobermarknaden nästa vecka :)

Sitter hemma hos pappa nu och pluggar. Läser lite vetenskapsteori och på föreläsningen hade jag jättesvårt att lyssna på "galningen" därframme om träd i skogen som faller, eller gör de verkligen det om ingen hör?
Men nu när jag läser boken så börjar det faktiskt bli lite intressant. Har iaf som mål att läsa ut den boken i helgen.

Imorgon blir det en fin promenad på berget om vädret tillåter :)

Rediga!

Varit i skolan och pluggar redovisning med Ann-Sofie idag. Vi jobbar så bra ihop så det kommer nog gå jättebra på tentan ;) haha
Hon skulle förklara för mig hur hon tyckte jag var att jobba med.

- Ja du är bra att jobba med, men du är så virrig!

Haha men det gör ingenting, jag är virrig. Trodde jag skulle avlida igår när jag berättade om en lite knepig fundering jag tänkt på ett tag för mitt finbesök, haha. Jag undrar verkligen vad han tänkte i just det ögonblicket.

Men när man inte känner mig så kanske man blir lite rädd, för jag har berättat om min fundering till både Timon och Göthe kanske till och med Oscar och de kan fortsätta diskussionen med en gång :)

Nu blir det till att ta det lugnt och läsa ett kapitel i ova boken, för ikväll är det poker/tjej/kväll hos Cissi :-)

Hu huhu!

Går här och väntar på besök samtidigt som jag försöker passa in maten på en tid jag inte riktigt vet! haha det är sånt som jag är bra på;)

Skräckfilm och komedi hyrt också! Längtar redan till min kaffekopp imorgon kl 8.30:-)

Steg 1 av 500 avklarat!

Seminariet gick jättebra idag! Var förmodligen den som skapade mest diskussioner i våran grupp, haha.

Sen var det dags för mitt "allt eller inget"- möte och det gick helt ok. Han sa att jag kunde söka den här platsen OM jag fick poäng för den. Så nästa steg är att prata med en annan gubbe på min instution. Men han var inte där under förmiddagen så kikar väl förbi imorgon igen. Hoppas hoppas hoppas!! :-)

Nu ska jag fixa och trixa här hemma innan kvällen är här för då får jag finbesök! :-)


Aldrig mer!!

Var hemma hos mamma i öxnered och hittade en gammal pärm med texter jag skrivit från högstadiet, haha. Alltid kul att läsa. Texten nedanför var den första texten jag skrev i sjuan och fick mkt bra respons på den ;)


Det bästa på jorden är ishockey! Jag tror inte jag skulle kunna leva utan den. I klassen är jag mest med killarna, jag är uppväxt med killar runt om mig då både mina kusiner är killar och mammas kompis barn. Killar är roligare att vara med, för de snackar inte lite mycket skit som tjejer. Och det finns en kille som jag gillar jättemycket. Niklas heter han. Han går bara i 6:an men det spelar väl ingen roll?

Förresten så heter jag Agnes och går i 7:an. Varje dag efter skolan åker jag till ishallen och gör mina läxor i cafeterian. Ibland så tar jag med mig min bästa kompis Jacob dit. Han är världens snällaste person!
Vi brukar alltid sitta och skratta när knattarna åker skridskor.

Jag, Jacob och Niklas spelar i samma hockeylag. Jag är den enda tjejen i Vänersborg som spelar hockey.
När jag ser Niklas blir jag alldeles darrig i kroppen, och jag får ont i magen. Jag vet inte hur jag ska förklara honom! Han har blå glittrande ögon, fint leende. Han är ganska lång och han har alltid bra skämt.

Men jag vågar inte säga att jag tycker om honom! En dag när vi hade fredagsträning, så var "fjortisgänget" där. Det var ingen som brydde sig, för alla visste vilka de var. Efter träningen kommer en av dem fram till Niklas. De kysser varandra och världen stannar upp. Det blir alldeles tyst i hallen , jag känner tårarna börja rinna längs kinderna...

- Kommer du? undrar Jacob.
- Ja, jag kommer, svarar jag med gråten i halsen.

Vi gick in i omklädningsrummet, Jacob frågade varfrö jag var ledsen?
Niklas verkar ju vara ihop med den där idioten som röker där ute! (snyft)

Du har ingenting att vara ledsen för . Du har ju mig och alla andra i det här rummet!
Ok då sa jag. Men jag tänker aldrig mer vara kär!!!

Seg.

Börjar min föreläsning kl 13 idag och vart befinner jag mig nu? JO i sängen!! Vet absolut inte vad jag gör här när klockan är halv tolv men gott är det! Har varit uppe o duschat men det blir alltid så jädrans kallt när man stänger av vattnet. Antar att det är då jag hoppar tillbaka till sängen igen.

Helvändning!

Blev inget öxnered utan släpade mig till skolan ändå.. Fick mina papper utskrivna och på väg hem ringer jag Erika för att kolla vad hon gör. Då sitter hon på stålverket och fikar med Eve så går förbi, det blir en kopp kaffe och sen fick jag på nått konstigt vänster med mig tjejen hem på ännu en kopp.

Skulle visa henne ett bra band som jag hittat och helt plötsligt sitter vi i bilen påväg till båberg och buggkurs!, haha.

Det var riktigt kul faktiskt! litesegt i början innan man kommer in i det med att byta partner och allt, men det var bara att grabba tag i någon fort som fan! Får åka dit några fler gånger!


Helvändning!

Blev inget öxnered utan släpade mig till skolan ändå.. Fick mina papper utskrivna och på väg hem ringer jag Erika för att kolla vad hon gör. Då sitter hon på stålverket och fikar med Eve så går förbi, det blir en kopp kaffe och sen fick jag på nått konstigt vänster med mig tjejen hem på ännu en kopp.

Skulle visa henne ett bra band som jag hittat och helt plötsligt sitter vi i bilen påväg till båberg och buggkurs!, haha.

Det var riktigt kul faktiskt! litesegt i början innan man kommer in i det med att byta partner och allt, men det var bara att grabba tag i någon fort som fan! Får åka dit några fler gånger!


Helvändning!

Blev inget öxnered utan släpade mig till skolan ändå.. Fick mina papper utskrivna och på väg hem ringer jag Erika för att kolla vad hon gör. Då sitter hon på stålverket och fikar med Eve så går förbi, det blir en kopp kaffe och sen fick jag på nått konstigt vänster med mig tjejen hem på ännu en kopp.

Skulle visa henne ett bra band som jag hittat och helt plötsligt sitter vi i bilen påväg till båberg och buggkurs!, haha.

Det var riktigt kul faktiskt! litesegt i början innan man kommer in i det med att byta partner och allt, men det var bara att grabba tag i någon fort som fan! Får åka dit några fler gånger!


Nu händer det grejer!

Hemma igen från skolan vi blev klara med "etik och moral" arbetet idag så det känns skönt att kunna pricka av det.

Tänkte sätta mig med redovisningen men kom på att jag nu istället blir tvungen att åka till öxnered för att skriva ut en masssa papper (är så lat att jag inte orkar gå till skolan och skriva ut dessa).
Både för studieuppehåll och kurser inom program och jag fattar typ hälften av detta, men sista dagen för att lämna in det är den 15 som väl är i denna vecka?:)

Har skickat mail till internationell office om ett möte med dem. Har världens planer som jag önskar går att genomföra, det skulle vara min dröm så jag är såå nervös inför att få reda på om det går eller inte. Berättar vad det är när jag fått svar på det:/ Kan bara hoppas på det bästa just nu.

Trivs iaf jättebra med Maria och Linda (som jag arbetat med nu) de är så lätta att prata och umgås med. Får hoppas på fler sammarbeten i framtiden :)


Kyrkogård och ishall.

Efter att Erik drog hem tog jag mig en promenad till kyrkogården borta vid ishallen. Letade efter min farfars grav, men eftersom jag inte vart där på jag vet inte hur många år gick det inte så bra.
Efter en timme ringde jag farmor och frågade. Då visade det sig att de tagit bort graven men hennes föräldrar ligger brevid så blev en kik där ist.

Sen var det hem, duscha, laga mat och sen iväg till ishallen på hockey. Det blev tillslut 7-7 mellan THC och Stenungsund.
Sen var det nervöst! haha Men det gick så bra så. Lite väl flummig text men det är allt jag vågar skriva för stunden ;)

Men ska iaf träffa en kille som verkar vara riktigt trevlig i veckan. Ser fram emot detta och hoppas att mina matkunskaper håller.



Gottgörelse.

Dåligt med uppdatering så det får bli några extra inlägg idag ;) hahaa

Igår var det fotboll hemma hos Johanna och Magnus i Vänersborg. Det var hur mycket folk som helst där haha men det var mysigt att knö lite också. Tror vi var runt 20 pers iaf i en liten etta.

Sen vet vi ju alla hur det gick i matchen.... Cissi och jag drog hem till lilla Trollhättan lite senare.

Fick besök av Erik som inte hade det speciellt kul på lipz, men tydligen hade han det extremt kul här för han blev kvar hela natten, haha mkt tjöt om morgondagens frukost men när den väl stod på bordet var den ingenting att ha längre? :) haha

Nu har karln dragit hem iaf så dags för mig att vakna till liv och få lite gjort innan den här dagen är slut :)

Ni skulle vart här nu.

Ska just nu i detta ögonblick testa att woka grönsaker i min wokkastrull som jag fick av min far i studentpresent, haha.. Detta kan inte sluta lyckligt. Min spis är sååå seeg när det kommer till att få upp värmen. Brukar kunna ta en dusch medan jag steker korv och ändå blir de aldrig brända. Hoppas bara jag blir klar med maten innan vi ska iväg på hockeyn. ;)

Uppdaterar om hur det gick lite senare !

Går bara inte.

Sitter hemma och försöker plugga i vårat grupparbete om etik och moral i organisationer. Fy vad det är trist!! Det värsta är att uppgiften redan består av tre frågor. Hade varit roligare om man fått bestämma vinkeln själv! Childish me ;)

Bara att ge sig på boken innan jag slocknar.....

Behöver göra något utan att tänka.

Som alltid när man kommit hem från skolan efter att ha haft föreläsningar så är man helt tom i huvudet. Oftast lagar jag mig lite mat och lägger mig och kollar på något "hjärndött" program a la "hells kitchen" får att sedan aldrig riktigt komma tillbaka till verkligheten.

Tror inte  man klarar av att ta in huur mycket information som helst.

Så nu börjas det igen; matlagning, tv och en sista ansträning till att komma tillbaka till verkligheten och få städat lägenheten. Man vet ju aldrig vad denna kväll kan bjuda på ;-)

Brittans nya singel.

Här kommer Brittans nya singel "3".



Vissa menar att den handlar om en trekant, en annan idiot menade att den handlar om twister?
Vad tror ni?

Nödvändig tur till skolan?

Var i skolan 10 imorses för att träffa gruppen jag jobbar med i den ena kursen. Vi satt mest och tjöta om ingenting. Bestämde ett kapitel vi ska läsa igenom, det var allt. haha vi var därifrån vid 12 :-)

Är lite funderad över imorgon. Ska kanske ha en så kallad "dejt" men det är kanske ingen dejt. Men jag ska iaf träffa någon av det motsatta könet. Humm? Jo det är en dejt.

Men vad ska vi hitta på? Snälla rädda mig!! Kom på något jävligt bra och inget; "kolla film" eller ta en fika. Detta kommer bli senare på kvällen. Något lugnt, avslappnat men samtidigt roligt. Funderade på att lägga pussel? Det hade varit nått ;) hahahaha...!

Bara är..

Har inte skrivit i bloggen på några dagar nu, just därför att jag inte har något att skriva om. Hara bara varit. Har ioförsig hunnit med födelsedagsfirande och buzz kväll men det är allt.

Vart hos farmor idag också och ätit luch. Gamla människor lagar alltid så god mat :)

Sen har jag försökt mig på att ragga på sms i helgen och även i veckan, haha.. Jag vet inte hur det går för jag har inte hunnit träffa killen än men har försökt den ena dagen och tackat nej den andra. Men jag hoppas att det blir en fullträff på onsdag nu då :) hahaha

Long line of losers.

Montgomery gentry - Long lines of losers.



Haha, rätt bra låt ändå.


Superdålig på att blogga.

Men skyller på att jag skaffat mig en till blogg och det kan hända att jag lägger min bloggenergi på den just nu :/ hehe...

Efter en heldag i skolan igår, åkte jag ut till överby och mötte upp Göthe och Emma för att hitta en present till Johan som har lite födelsedagsfest idag. Vi gick runt ett bra tag och letade och tillslut hittade vi den perfekta presenten! Ska bli kul att se hans reaktion senare.

Men först blir det systemet och så har vi en hockeymatch att se! Lyckades få med min Christian, men jag tror han börjar ana mina planer. Har inte tid med lek och skoj nu! Hahaha det här är allvar och jag är supernervös!!

RSS 2.0