Hej hej.

Har för några dagar helt glömt min blogg. Och helt glömt facebook. Vandrade runt i tre hela dagar utan att ens starta upp datorn. Konstigt det kändes men sååå skönt. Har pluggat redovisning och städat ur lägenheten. Det är allt jag gjort. + 10.000 smågrejer. Har inte hunnit med allt än men det kommer väl i helgen.

Trodde jag gav dig en liten del av allt det som du ger mig. Men nej nej och fy så besviken jag blev. Vänder mig till någon annan som får mig att känna mig levande.

Helg.

Igår blev det plugg och lite packa upp tid under dagen och senare på kvällen åkte jag till Erik och kikade film. Det blev hairspray, haha (det var ju absolut inte jag som valde ;) haha.. Det var väldigt trevligt iaf ser nästan aldrig den killen längre bara ute på krogen.

Idag har jag suttit ute på altanen och solat med mig bror. Gav honom lite skönhetstips också som han faktiskt uppskatta, haha. Nu sitter han och skogsberg nere och kollar hockeyn. Jag behöver inte, har lite annat att greja med men jag hör när det blir mål ändå. Heja heja HV! :)

Ska snart dra mig till affären för att köpa grejer till min broccoligratäng :) Fick en del tips igår på fb vad man skulle ha i. Så det blir broccoli, bacon och ädelostsås :) Mums! Och en köttbit till det också.


Maaaat

Jag måste ha mat snart! Bestämde mig för att flytta idag istället för i helgen. Egentligen var det bara meningen att jag skulle flytta hit lite småskit men sen ringde jag pappa och han kunde hjälpa mig med ett flyttlass i hans bil. Sen när jag kom till öxnered sa min bror till mig att det är väl lika bra du flyttar allt samtidigt? Så åkte och hyrde kärra och packade den full.
Känns så konstigt men gött att familjen inte är hemma än så man kan fixa och dona i lugnt och ro sent på kvällarna. Kommer sakna mitt lilla kryp-in men förhoppningsvis flyttar jag redan i början på juni om allt går som jag vill. :)

Sjuukt!

Har så sjukt mycket att göra just nu:

Flytta, vilket jag måste göra i helgen för att få tiden att räcka till

Omtenta på fredag

Projektplan som ska vara inne på onsdag

En rapport om organisationsförändringar som jag måste börja jobba med

Kolla på lägenhet

Fy! allt detta under en vecka. Sen vill jag gå och kolla fotbollen på tisdag. Fick gratisbiljetter från Eidar och har frågat en person om han vill hänga med. Kan han inte så skiter jag nog i den punkten men det hade vart ett härligt avbrott från alla andra "måsten".


Heads Carolina tails Carlifornia.

Like rebels without a cause ♥

 








Cry baby.

Ena stunden sitter jag och lyssnar på "Was that my life?" och känner för att gråta. Sen kommer nästa låt "No time for tears". Jag vill gråta det var så otroligt längesen, men har ingenting att gråta över... absolut ingenting.

Visst kan det kännas lite kämpigt i plugget ibland men vet att det är likadant för alla mina vänner i skolan. Har nog aldrig stött på någon som sagt: det går alltid bra för mig. Skulle kunna säga att jag känner mig ensam. Men det gör jag inte heller egentligen. Har massa vänner på skolan som är helt underbara, jag har mina vänner utanför och det finns alltid folk att ringa när man får dö-tid. Jag älskar mina vänner för att de gillar mig för den jag är. Snurrig, virrig, noll koll ibland och ibland en riktigt viktig-petter.

Någon gång när jag känt likadant har jag tänkt på att någon jag älskar ska gå bort, då kommer tårarna. Det är riktiga tårar men inte en riktig känsla som tur är. Har ingen i min familj eller i närheten som gått bort. Eller jo en för några år sen. Det var riktigt hemsk, det var i familjen och jag blir fortfarande arg när jag tänker på att de drog med mig till sjukhuset utan att jag ville. Ville inte se honom ligga där helt uppsväld ville minnas honom som frisk och levande. 

 

Random Måndag.

Tycker om Måndagar det känns som en chans till att få börja om på nytt. En nystart varje måndag ;) Allt som skett den gågna veckan är glömt och nya saker sker. Sitter just nu själv i skolan. Har haft sällskap av både Lucas och Elias. Suttit ute i solen och gottat oss. Det är så roligt när man är i skolan, haha..

Man kommer hit fikar 1 timme innan man sätter sig ner och pluggar. Sen går det 1, kanske 2 timmar innan det är dags för nästa fikapaus som även den är på ca 1 timme. Så håller det på så tills man går hem :) Undrar om det är det som kallas det studiesociala? ;) Just nu sitter iaf Elias hemma hos sig och hjälper mig att utforma en rapport. Ni vet med sidnummer och sådär. Kan inte sånt (pinsamt) men han kunde inte heller hjälpa mig i skolan eftersom deras word är på engelska.

Fick ett röstmeddelande av mamma imorses, hörde knappt någonting med de var iaf i France och så pratade Tovis och Elsis med mig i luren också. De sa "heeej heeej" och så var det säkert Elsa som pussade i telefonen "pusspusspussspusspuss" lät det. Åh va fint att vakna upp till det, haha.


Oj då..?

Blev sent idag får ta mitt planerade inlägg imorgon istället. Kvällen slutade jävligt seegt iaf blev inte mycket mer plugg efter maten.

Det ska bli så skönt med måndag imorgon. Ska dra mig till skolan och möta upp Elias för plugg. Får väl bju han på kaffe och kaka också eftersom han fyllde år igår. Blev bjuden på kalas med kakor och grejer men när han i sitt välkomst-sms sa att han skulle ha fantan för sig själv blev jag irriterad, drog till max och köpte mig en egen fanta! Så det så! ;)

Hoppas familjen kommer ner till Alicante snart gillar inte att de är ute och kör. Idag hade de fått punktering på autobahn :/ Me don´t like. Hon skrev nått om fyra (?) nya däck? Herregud!

Jag saknar mina små skitungar redan! Min Tova är så duktig på språk :) Hon kan räkna till 100 på engelska och innan de åkte lära jag henne 1,2,3,4,5,6 på spanska och "hej" det var ingen problem alls. Hoppas hon tappar framtanden därnere också. Då får hon ju en spansk guldpeng som hon kan köpa glass för :) hihi.. Och min lilla Elsa som är så klok:P De skulle inte flyga till spanien pga. vulkanen men de skulle kanske åka någon annanstans istället. Men inte spanien. :) Det var inte längesedan hon blev hundbiten men i fredags sprang hon efter mamma och johans kompisars hund, hehe det är en tuff liten  brud det där :)


Tvungen att skriva av mig lite.

Känns som att jag har så mycket att dela med mig av idag ;) haha får väl bli ett inlägg senare också med rubriken "Jag har drömmar". Känner mig djup idag mycket funderingar som går fram och tillbaka.

Vill bara berätta hur det faktiskt är idag. Så ok let´s go! Ungdomar födda under slutet av 80-talet och hela 90-talet är den förstörda generationen. Ungdomarna idag är så jävla lata och bekväma av sig. De vill komma långt i livet utan att behöva kämpa för det. De har blivit bortklemade under hela sin uppväxt (?)
Och anledningen till att jag skriver "de" istället för "vi" (är själv 80-talist) är för att jag, efter att fått höra detta inte anser mig själv som bortskämd varken nu eller förr.
Har jag velat ha något har jag själv varit tvungen att jobba ihop pengarna för att köpa det. Har sommarjobbat sen jag var 15 år och det har aldrig funnits något alternativ att inte göra det. Tycker det är jobbigt med "gåvor" har svårt att ta emot dem. Jag vill betala för mig själv, även om det bara handlar om en kaffe på en dejt. Ska jag ha så ska jag också betala för det.

Min mor och far har aldrig varit bortskämda under deras uppväxt och inte jag heller. Men det ser jag idag som något positivt. Det gjorde inte jag för 5 år sen. Då lät det förmodligen mer "hon får eller han får ju det så varför får inte jag?" Fick lära mig att ta bussen eller cykla till stallet när jag var 7 år. Det var ingen som hade lust att hämta lämna mig var och varannan dag.

Berättade detta för pappa för ett tag sen. Han tyckte jag var bortskämd för att det finns ungdomar som lever i missbrukarfamiljer och de har det inte så lätt. Men jag vill inte säga att jag är bortskämd för att jag växte upp i en arbetarfamilj som klarade sig bra?
Jag kommer få kämpa för att komma någonstans i livet, jag vet det men det gör inget det är helt ok för mig. Det är jag beredd på, och när jag väl hamnar där jag vill så kan jag med gott samvete säga att jag är värd det!

Testing testing..

Gjorde ett test på: http://www.zapera.com/survey/demo/personality/ mest för skojs skull men oj vilket kul svar jag fick :) Stämmer så jäkla bra!! :)


SÅDAN ÄR DU:

Du är mycket intresserad av, vad som pågår i din omgivning. Du gillar att prata med andra (nästan oberoende om vad det handlar om) och att vara med, där "det sker".

Du gillar att ha struktur och ordning i ditt liv. Du använder troligtvis din kalender flitigt för att hålla koll på de saker du skall komma ihåg. Du fattar snabbt beslut – även när det gäller din värdering av andra människor. Därför kan din omgivning uppfatta dig som lite dominant emellanåt.

Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.

Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar.



Söndag.

Onödigaste veckodagen. Den kommer för min del bestå av plugg, kaffe och förhoppningsvis snart ett besök av Erika och Eve :) Har verkligen saknat min lilla vän som nuförtiden hänger i Oslo.

Tror att man under vissa stunder i livet har mer behov av att träffa vissa vänner extra mycket. Vi har känt varandra sen vi började 7:an på huvudnäs och det klickade redan från början. Min far hade precis flyttat ut till näs också så vi hade en del att prata om. Jag och Erika har haft så mycket kul under den tiden vi känt varandra. Började mediaprogrammet i Trollhättan ihop och hade ibland planer på att byta program men vi stannade kvar. Vi har varit på hyss och raggarfester, och jag tror vi lärt oss mycket av varandra utan att tänka på det.








Från 50-års kalaset.

Passar på att lägga upp en video på systrarna Johansson som lurar upp mor Laila på scenen under 50-års kalaset.


Ursäkta flåset.

Lägger upp en video från våran promenad idag. Får ursäkta flåset men sprang i förväg för att kunna filma, haha...




Synd man inte hör Johanna prata om att hon hatar skåningar ;)

Jag har hört...

Jag har hört att solen ska försvinna några dagar.. Så därför väckte jag Johanna för en stund sen och tvingade upp henne ur sängen. Vi ska gå på promenad. Kärleksstigen ska vi vandra på medan solen fortfarande kikar fram. Sen är jag glad om den försvinner ett tag eftersom jag ändå måste plugga som en galning.


Hoppas mamma och co kommer iväg imorgon de skulle ta flyget från norge och ner till alicante. Skulle köra dem till torp. Får inte tag på henne nu men det vore väldigt trist om de inte kom iväg.

Jo Dee Messina

 Jo Dee Messina ♥ Jo Dee Messina ♥Jo Dee Messina ♥Jo Dee Messina ♥Jo Dee Messina ♥Jo Dee Messina ♥Jo Dee Messina ♥Jo Dee Messina ♥ Jo Dee Messina ♥ Jo Dee Messina ♥Jo Dee Messina ♥Jo Dee Messina ♥Jo Dee Messina ♥


Helt underbar artist tyvärr finns hon inte på spotify. Men vissa av hennes låtar ligger där men med en annan sångar.
Ser det som min skyldighet att lägga upp lite matrial från youtube åt er :)

Too late to worry

 

 



Bye Bye



My give a damn´s busted

I´m alright.


Was that my life?

Jo Dee Messina - Was that my life

I don't wanna be the one who's old before their time
and lose the wonder that I felt as a child
Can't run this race believing I might lose.
Still so much to see and so much left to do.
Yes, I'll fall before I fly
But no one can say I never tried.

Oh we just get one ride around the sun
in this dream of time
It goes so fast
But one day we look back and we ask,
"Was that my life?"

I close my eyes and think how lucky I have been
To hold the ones I love and share my dreams with them
All those sunny days and all those starry skies
Good morning kisses and sweet goodnights
Oh I can't tell them enough
Just how much that they are loved

Oh you just get one ride around the sun
in this dream of time
It goes so fast that one day we look back
and we ask, "was that my life?"


Anything to get me out of here

Jo Dee Messina - No time for tears

Hela dagen har spenderats i skolan med lite blandat. Fan borde bestämma mig för vad jag ska sätta mig med. Så fort något blir trist eller om jag fastnar så byter jag ämne! :)

Blev 1½ timme fika med Anton också ute i det härliga vädret. Det är så jobbigt och svårt att gå tillbaka in i skolan när solen tittar fram. Brorsan lånade min nyckel till lägenheten och när jag skulle hem ringde jag idioten för att höra om nyckeln låg i brevlådan där jag bett han lägga den.

Nej då hittade han aldrig någon brevlåda (?!) och tog med sig nyckeln!
- Vart e du då?
- Jag är i Vargön.
- VARGÖN?! med min nyckel?! Nu kommer du tillbaka till Thn med en gång!!
. Ja, jag kommer.

Gick och handlade lite mat på ica och efter 20 minuter ringer jag igen.
- Vart e du?!
- Vänersborg...
- VÄNERSBORG?! Vad fan gör du i vänersborg??! Jag vill hem nu nu nu!
- Bilen krånglar är där om 30 min.
- 30 minuter?!!?! Vad ska jag göra ute i 30 minuter?!
- Ta en promenad sålänge.


Hahaha fy fan! Trött, suttit i skolan heela dagen och inte käkat sen frukost, står ute med en tung väska och en lika tung matkasse. En promenad?? Herregud.

När han väl kom slängde han en cykelnyckel till mig. Ibland undrar jag vad det är för fel på honom...?




Suuue

Gick igenom min dator igår för lite rensning och hittade en massa gamla teenbeat låtar! :) hihhi men det finns en låt som är riktigt bra! Något i stil med: I don´t like the way my baby walk (ahhaa) and I don´t like the way my baby talk (ahhaa) I don´t like her smile, and I don´t like her style. But IIIIIiii Iiiii I like the way she laugh.

Helt underbar låt, killen sjunger också om att hon ser ut som en apa(?) haha...

 

Sålänge får det bli stereo love som jag lovar kommer bli en sommarplåga! :) haha Kom ihåg det nu Göthe ;)


Sol.

Det här trodde jag inte om idag. Det var mulet och trist när jag vaknade men precis när jag skulle dra mig till skolan kom solen fram. Hur härligt som helst. Mötte Linda, Maria och co nere i cafeterian tog en kaffe med dem innan jag gick upp till bibblan, och här sitter jag nu.

Var och fikade igår med en jättetrevlig person som jag inte känner såväl. Men jag hade det verkligen jättetrevligt och jag hoppas att han tyckte detsamma, haha fast vi är som dag och natt. Blev kanske lite väl flummigt igår från min sida, skämdes inte då men imorses när jag var trött och lugn skämdes jag lite över vissa saker som jag sagt :) Men jag var bara mig själv ;) och passar inte det så gör det inte.

Nu ska jag pluggeliplugga vidare :)

Don't stop...

0-39d1ae48e00dca50b3706e622a143d19.png

Kolla varifrån!

Don't stop belivin går på och vi sitter och myser allihopa med lite vin. Timon, Satan och Adam har gjort oss sällskap nu. Vilken härlig avslutning på denna söndagskväll.


Nu är...

600cf9fadae6b0a3d9b7b76630417751.png

Kolla varifrån!

Nu är grillningen igång på riktigt.


årets första...

0-263570f836d239dda111109c6e152703.png

Kolla varifrån!

årets första grillning sker just nu hemma hos Johanna med sällskap av mig och Göthe. Cissi kommer om en liten stund. Och självklart blir det ett eller två glas vin till spektaklet.


Sry för dålig uppdatering.

Har haft annat för mig än att sitta vid datorn, men det är såklart ingen ursäkt! De senaste dagarna har bestått av kaffe, plugg och småsmå solglimtar :-)

Linda skickade och berättade att tentorna hade kommit in och vi bestämde oss för att dra till skolan och hämta dem. Kastade mig i duschen och trampade iväg till skolan. När vi väl kom dit är studentcentrum stängt!.. Men jag fick iaf gjort mig iordning. Blev en kaffe med Hultman ute i solen innan jag traskade hem igen.

Nu ska jag packa för jag ska på utflykt till vänersnäs i helgen och bara gotta mig! :)


Och jag som hade så många ämnen att ta upp..! haaha ska sätta mig och skriva ner dem så fort de dyker upp igen :)

bibblan med...

0-4fd72e91881090ede79997b913317f9d.png

Kolla varifrån!

bibblan med elias är det som gäller idag har en hemtenta som ska vara inne imorgon samtidigt som jag lovade linda att plugga redovisning inorgon på em. Men ska försöka få klart så mycket som möjligt idag. Mitt emot mig sitter en jävla bitch! Haha stackars killen som jobbar med henne hon sitter och är assur och rättar ALLT som han säger. Hon gillar att snacka om sig själv också, fröken duktig men när han öppnar käften så är det för henne helt ointressant! Usch hatar såna människor..


Born to fly.

Sara Evans - Born to fly♥



Underbar låt som stämmer in så bra på hur jag känner just nu :-)


Här händer det grejer!

Jävlar vad jag är effektiv nuförtiden får faktiskt saker gjorda!!
Brukar vara töntig och skriva "to do" listor för varje dag. Förr var 75% ogjorda när dagen var slut men nuförtiden lyckas jag stryka över det mesta. Jag är på g! Har fått någon motivationkick och det känns som jag klarar allt och lite till. Hoppas detta håller i sig några år.

Nu ska jag göra mig iordning, fixa käka och dra till ICA leta blommor och en present till mormor, för inget annat är väl öppet? Sen har jag mina planer.

Lördag? Söndag?

Ok ok jag vet att det är fredag idag men det är ju så jävla tomt på folk i stan..? Gillar inte påsken egentligen. Min kära mormor fyller år runt påsk och när jag var mindre lyckades jag ALLTID få magsjuka under just denna helgen (peppar peppar!) Så är väl dåliga minnen därifårn ;) haha fast förra påskafton var den bästa dagen på hela året enligt min och mina vänner. En helt perfekt dag med ölfotboll, grillning, solning, fest med massa människor och sen ut på krogen. Blir svårt att leva upp till det igen med 5 grader ute.

neggo neggo hahaha ne det är väl inte så illa kanske men då ser jag mer fram emot lite värme och ett glas vin i sofforna på strandgatan med tjejerna :) Och det dröjer nog inte så länge till :)


RSS 2.0