Multitasking.

Nu med jobb på 100% (oftast över 100%) och plugg på 50% gäller det att man är så effektiv som möjligt under dygnets alldeles för få timmar. Så nu är det multitasking som gäller. Sitter just nu och äter samtidigt som jag läser mailen, fixar tidrapporten, kollar klädkatalogen, skriver ut papper, sms:ar, fixar itunes och söker jobb, haha sen just hur EFFEKTIVT det är, är en annan fråga ;) Men saker blir gjorda iaf!

Tröttis.

Snart sovdags har bara några måsten kvar:/ ingen lugn helg alls men nästa då jävlar ska det vara lugnt! Haha förutom att jag hoppas det blir Göteborg med Elias för att se Frölunda:-)

Igår förövrigt, när jag traskade mot resecentrum såg jag en ensam stackars kvinna som stod och väntade på samma tåg. Visade sig vara min mor:) haha skrämde väl livet ur henne när jag hooade :)


Dagens to do.

Idag bär det iväg till överby för att göra en synundersökning på specsavers. Har märkt att jag ser kasst på långt håll ibland snurrar allt ihop sig och jag får svårt att fästa blicken. Så nu ska vi se vad de säger. I eftermiddag blir det hockeymatch i Vänersborg. VHC möter Lidköping och den matchen borde de vinna eftersom Lidköping endast äger 3p denna säsongen. Om inte annat kan det bli lite fights ! "ya ya ya!" som brorsan säger :)

New Place.

Ikväll blir det resturangbesök med Bella, Cissi och Terre eftersom Bella fyller 23 år. Grattis på födelsedagen :) Kommer upp lite bilder här senare ikväll eller imorgon :)

Komiskt.

Igår frågade en vän om jag ville ses, men kunde inte för jag hade planerat det med vän 2. Men vän 2 hörde aldrig av sig så det slutade med att jag umgicks med vän 3, haha.. Men men kikade pojkarnas bandyturnering i Trollhättan som de till slut vann men åskådarna drog sig innan det var slut för de var i så in-i-helvete-kallt! Vi drog till hemmakväll och sedan myste vi ner oss i soffan och kollade "The Voice Sverige". Lagom lugn fredagskväll efter en lååång vecka på jobbet efter att jag jobbat 6 dagar i rad och en del övertid på det. Men eftersom jag älskar mitt jobb är det helt ok!

Tisdag 24/1.

Gud vad tiden rinner iväg redan den 24:e!! Har passat på att promenera hem nu två dagar i rad när vi har "normala" arbetsdagar. Sammanlagt 1 mil och det har varit jätteskönt men resulterat i små blåsor under fötterna eftersom jag haft mina vanliga skor på mig men det känns värt det.

Såg på kontot att jag fått fel lön inför fredag!:( känns så trist eftersom jag jobbat och slitit för dem, haha tänk er att ha jobbat 4 dagar men fått lön för en? Plus att det är julafton och juldagen plus nätter som det gäller. Hoppas studiebidraget trillar in imorgon iaf så alla härliga räkningar kan betalas!:/


En vanlig dag.

Idag jobbade vi "endast" 8 timmar, kändes konstigt att gå hem när det fortfarande var ljust ute:-) så jag passade på att promenera hem, var ändå hemma 1 1/2 timme tidigare än i vanliga fall. Hunnit laga mat, kolla in nya kursen som börjar idag och bara slappat :-)


Söndagsmorgon.

God morgon! Idag blir det jobb igen men kommer inte stressa vill ha lite ledig "bara vara" tid hemma. Började dagen med en kopp kaffe framför brasan, myyyyys..! Jag är en riktig brasnazist, haha "mamma hur går det med elden?! Nu har du glömt igen den har ju slocknat!" haha


One Step at the time.

Året började helt fantastiskt för min del. Har sökt arbete under hela hösten och inte mått så jättebra som arbetslös. Men första veckan på nya året ringde de från adecco och frågade om jag var intresserad av att jobba på länsstyrelsen som lönegarantihandläggare. Så en vecka senare hade jag gjort min första dag. Trivs hur bra som helst med arbetskompisarna och arbetsuppgifterna. Tänk att jag nu sitter och jobbar med det jag pluggat till. Helt otroligt. Anställningen är till sista feb med ev förlängning någon vecka eller så men det är erfarenheten som är det viktigaste detta är första steget på ett härligt 2012!


Tror jag är tillbaka!

Trött på att tumblr inte har så man kan kommentera eller se hur många läsare man hart så nu är jag tillbaka här igen nästan exakt 11 månader sedan jag skrev här sist, haha :) Men kul att läsa om förr!
Nu har jag suttit nästan hela dagen med en tenta som nu är inskickad, känns underbart! Synd är det bara att man ska jobba imorgon, men eftersom det är helg kan vi komma när vi vill och även gå när vi vill. Blir bra med pengar eftersom jag redan har jobbar 53 timmar denna veckan + imorgon då :)
Nu blir det en lååång varm dusch och så får vi se vad som händer senare :)

RSS 2.0