Dyrt att vara student.

Ibland blir jag så irriterad över att det ska behöva vara så dyrt att vara student bara för att folk ska tjäna pengar på det. Till exempel flyttade jag ur min gamla studentlägenhet till en billigare och större lägenhet som ligger ännu närmre torget än den förra. Vilket inte går ihop.
Nu sitter jag och letar studentlitteratur till vårens kurser och en bok kostar lätt mellan 300-500 kr. För EN! Och det tråkigaste är att det finns billiga böcker att hitta på sidor med begagnade böcker men författarna tycker väl att det blir lite skralt i kassan då och då, så de uppdaterar boken för varje år så boken från 2009 gäller inte i kurslistan längre för man ska ha den senaste upplagan! :/ Så då måste man i sin tur maila kursansvarige och kolla om man får lov att använda den näst senaste upplagan. Ibland funkar det, men ibland blir istället läraren för lat för att fixa två litteraturlistor och han/hon kanske inte orkar kolla igenom vad som skiljer böckerna åt!

Blää för dessa delar av studentlivet säger jag bara "fatta va pengar man kommer ha över när man är klar och skaffat sig ett jobb" höhöh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0