Aftonbladet ge er!!

Ok om jag ska köpa en kvällstidning så blir det aftonbladet men efter den rubriken som jag läste idag så vet jag inte längre... Var inne och bläddrade bland sportsidorna och såg rubriken "tre kronor- ett fiaskolag!"

I texten får man läsa att vårat svenska hockeylag är såå dåliga för att de ligger sist i euro hockey tour. När de skriver sist menar de plats nummer 4! Tycker det är tråkigt att vi ska ses som dåliga när man ligger fyra i hela europa med de bästa lagen i världen ovan sig.

Det enda Sverige är riktigt bra på är vintersporter. Fotbollen kan ju slänga sig i väggen. Tidningarna får oss att tro att sveriges fotbollslag har någonting att komma med inför mästerskappen?

Så heja på våra svenska hockeystjärnor istället. Snart samlas de bästa av de bässta för os i vancover också. Då kommer jag sitta framför tv:n och heja iaf.

God jul på er alla underbara människor!

Kommentarer
Postat av: Oscar

Sen är Hockey en otroligt liten sport som bara spelas i några få länder om man jämför med fotboll :P

2009-12-24 @ 22:30:12
URL: http://clay.blogg.se/
Postat av: anton

äh... skit på dej!

2009-12-26 @ 22:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0