31 144

Igår var det hockey på ullevi som gällde! Började med att jag och pappa precis hann med tåget vi fick dock stå hela vägen ner till gbg. Mötte två trevliga gubbar på tåget som vi hängde med innan matchen.
"festen" började redan på centralstationen när det kom 21 bussar fulla med färjestad-klacken, haha jisses halva centralen stängdes av och klacken fick poliseskort bort.

Massa folk och massa mål för frölunda! Man behövde nog inte vara ett hockeyfreak för att tycka att det var något speciellt.

"förband" till matchen var mustach. De var riktigt bra. Supersnygga mål av pettersson, tyvärr fick inte alla som köpt biljett plats (?) och under 1:a perioden stod man på ett ben och lutade sig mot folk för att inte ramla. Andra och tredje kom vi upp lite på läktaren och där fanns det mer plats :-)

Kom hem med extra buss vilket var skönt för det var inte så mycket folk. Satt och klagade på att jag skulle bli sjuk. Hade ont i halsen och det var inte för hejarramsorna, haha. Killen framför vänder sig om och säger åt mig att inte gå och tro att jag ska bli sjuk för det kommer jag inte bli. Hahaha han sa det på ett så gulligt sätt och jag satt mest där och mumla om att jag visst kommer bli sjuk för jag visste det!! :-)

Hockeyfolk är ett mycket trevligt folk och det märkte man verkligen igår! Och om jag hade fått bestämma hade det blivit en tradition med en hockeymatch utomhus varje år för det var en upplevelse man aldrig glömmer!










Kommentarer
Postat av: Marre

Fan man skulle åkt dit! Men fel lag vann! Men vad kan man begära när i stort sett alla de gamla av FBK lagt av, sorgligt men sant.

2009-12-29 @ 21:36:21
URL: http://maaarree.blogg.se/
Postat av: Kristofer

Grymma bilder, vems kamera? :)

2010-01-03 @ 13:52:37
URL: http://kriztofer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0