Arvingarna

Är hemma hos mamma och ska äta lite innan jag drar in till stan och Oscar. Ikväll kommer det bli superkul!! och Erika älskling kommer hem också♥ kommer bli som förr.. Hon slutar 18 och tar bilen direkt hem till sverige! Baby älskar dig!!  Ska ha supartävling med timon med, och jag är på god väg ;-)


Practical joke på g ;-)

Får se vart man hamnar på jobbet imorgon bara, men om jag hamnar "rätt" så ska jag se till att fixa ett practical joke! haha... Usch vilken dålig humor jag har...!

Men nu är det dags att plugga innan NCIS och packa väskan inför lördagen.

Natti natti.


Promise me.

Dead By April - Promise me

Var och hämtade ut två paket idag på supermarket. Det ena innehöll mitt nya överkast som är mörkt turkosa, så himla fint. Det andra innehöll två klänningar från nelly, ett par leggins och läppglanset från Hawaiian Tropic som jag letat efter i butik.

Hade trevligt igår på pråmen (nämde kanske det i inlägget innan?) men kan inte sägas för lite, var lite segt att gå upp 5 imorses bara ;-) men bad cissi ringa och väcka mig.
Imorgon är det arvingarna och fest! Känns som jobbdagen imorgon kommer gå fort, thank good. Kan alltid hoppas att man hamnar på en go avdelning med ;-)

Pråmen

Hemkommen efter en mycket trevlig kväll på pråmen, men tror det är dags att sova nu efter tre öl. Ska upp och jobba imorgon igen. Men som sagt härlig ledig onsdag :-) wiiiie....

Det regnar i mitt hjärta.

Arvingarna - Det regnar i mitt hjärta♥

Riktigt laddad inför fredag nu haha ;-)

Blev lite shopping med Johanna på oden idag och en lunch på stålverket. Sen in på systemet med Cissi och handla inför helgen. Nu är jag hemma och ska sätta mig och kolla ett avsnitt på GA, med mangothé och mörk choklad med mint (min nya favorit)

Senare ska jag in till vänersborg och pråmen :-)



mums..

Deppigt

Det har varit depp-väder alldeles för länge nu. När kommer solen tillbaka? Den visade sig igår, men det var inget sol och bad väder. Tänk när vi låg på gardis och hade det gött alla var lediga och vattnet var ljummet. Sen åkte vi hem till Timon och käkade pizza på hans 50-gradiga altan, trodde seriöst att jag skulle svimma. Gick och la mig i skuggan istället. Sen tvingade vi oss till fotbollsplanen för att se killarna spela korpen.

Låter som detta var en av de bästa dagarna på flera år, haha. Men det var bara riktig sommar.


För att glöma bort att det är Juli och vi inte sett solen på tre veckor ska jag ta en lunch med Johanna och sen en sväng till systemet med Cissi för att fylla på ordentligt inför helgen.

Planer..

Först vill jag ner till Amsterdam och hälsa på min kära moster (som för övrigt fyller 25 år idag! Grattis!) Sen vill jag boka biljetter till rekordmatchen på ullevi den 28 december mellan Frölunda och Färjestad. Jävlar va roligt det hade varit!! Men det får bli nästa lön som kommer. Någon som vill hänga med??

Sen har jag och Cissi elitserie/NHL matchen i Linköping att se fram emot också♥

Jag längtar till hösten..! Det kommer bli den bästa hösten någonsin, jag bara vet det.

V för Vendetta

Veronica Maggio - V för Vendetta♥

Gjort mig några fynd på myrorna idag. Det blev fyra assietter (turkosa) och två pärmar där jag ska sätta in alla skolpapper som legat och skräpat ett bra tag nu. Förhoppningsvis får de plats ;)
Köpte även ett strykjärn på elon, (glömde min andra i tvättstugan i lägenheten på edsvägen :/ Så nu kan jag börja stryka igen:)


Snart fredag och jag längtar. Fallens kan slänga sig i väggen, vänersborgsfestivalen är vad som gäller.

Härliga lediga dag!

Vaknade för en timme sen av att solen lös in genom fönstret, underbart... Tyvärr så är det väldigt molnigt ute.

Idag ska jag rensa upp här hemma, sen blir det plugg. Har tre veckor kvar innan AIR ska vara inlämnat :/ hmm.. hur jag ska hinna det kommer bli intressant att se. Fast jag är en "sista-minuten" människa så sista dygnen sitter jag uppe och kämpar.. ;)

Ska beställa ett överkast på ellos nu också, höll på med det igår kväll men hann inte bli klart förrän NCIS började så jag fick vänta tills nu :) 

Jag lever.

Har varit lite si och så med bloggen under helgen. Men jag har jobbat, jobbat och jobbat. Men nu är jag hemma igen med säsong 3 på Grey´s Anatomy♥ Är ledig fram till torsdag också så det kan inte kännas bättre just nu (förutom att jag snart stupar i säng)

Får väl se om jag hittar med något vettigt inlägg senare idag :)

Puss

Delade turer är skit!!

Nyss hemkommen från jobbet, tagit en snabb dusch och nu ska jag lägga mig och läsa lite innan jag somnar. Ska jobba delad tur imorgon med. Sen jobbar jag även måndag fm:/ Fyy.. Men Violetta hade iiaf bakat kärleksmums på jobbet idag som jag och Linda satt och käkade oss mätta på ;) mumms...

Vem??

Kikade i arkivet precis, hittade ett inlägg där jag skrivit om två personer som jag hade velat dejta. Sen stod det; "den ena personen har jag redan dejtat men nu är det sommar..."

Kommer fortfarande ihåg vem den andra var, haha ska till och med träffa honom snart :) Men den andra har jag ingen aning om?! Kanske inte var så viktigt då....?

Än finns det kärlek

Om exakt en vecka är det dags för Arvingarna på Vänersborgsfestivalen♥ Kommer ihåg att mamma lyssnade mycket på dem när man var mindre. Hon hade även en VHS där de var inspelat från en konsert med dem. Den brukade jag kolla på :) haha

Så självklart måste man dit och se dem när de är här. Arvingarna är kult.

"Skulle alltid va tillsammans, skulle aldrig glida isär, men det gick som det gick och nu står jag ensam här."

Det regnar inte idag?

Ovanligt att det är uppehåll när man är ledig. Tar snart min rosa cykel ut till överby, möter upp Cissi och shoppar lite. Har 50 saker jag vill ha men man får prioritera antar jag :/

Senare ska jag hem till öxnered och få fredagsmat! :) Det var längesen nu. Hoppas bara de kommit hem från Sthlm. För när det kommer tillmat litar jag inte ett dugg på Johan, så i värsta fall får det bli pizza.

Veckans horoskop

Vattumannen 21/1-18/2

Du är synnerligen spontan, den ena dagen blir inte den andra lik. Vissa vänner klarar inte av att du hela tiden byter planer, men det finns andra som uppskattar detta desto mera. Och roligt har du onekligen. Det är dessutom bra fart på ditt kärleksliv, det blir gott om mysiga sommarnätter.

kärlek/sex 5
kul/nöjen 4
tur/pengar 4

Gäller från den 23 juli - 5 augusti

(hämtat från veckorevyn)

Dagens horoskop känns så fel. För hur mkt vet stjärnorna om en dag? Då känns det bättre med två-veckors-horoskop.


Länkar

Nu har jag lagt upp lite länkar här på sidan. In och kika:) Någons som saknas?

Times a wastin´

Det var riktigt mysigt hos Cissi idag. Timon kom också. De käkade tacos och jag fixade hennes blogg. Kollade två avsnitt på Grey´s och sen blev det "Walk the Line" (andra gången denna veckan, men Timon hade inte sett den än vilket är ett måste!)

Cyklade hem och mötte min granne som tackade för senast (när jag gick och öppnade dörren för karln mitt i natten) trevlig prick det där. Nu tänkte jag se en film innan sovdags.

Och välkommen pengar ;)

The golden rocket

Johnny Horton - The golden rocket

Det har regnat konstant hela dagen idag... Finns inget att göra förutom att ligga framför tv:n och invänta bättre dagar. Typiskt när man är ledig.

Nu ska jag bara äta snabbt sen drar jag bort till Cissi med några bra filmer. Vi har ingen lust att leva livet idag.

Chance.

Hur många chanser ska man ge/få? En? Två? En människa kan ju faktiskt ändra sig om denne vill. Åhh va jobbigt detta är men vi får väl se hur det går med tiden...

Känner mig ovanligt "svag", behöver en hockeymatch, en promenad med Oscar, en kaffe utanför 12:an, gardis för mig själv vid solnedgång och Sugarland på högsta volym. Sånt som får en att må bra. Det senaste året har varit det bästa i mitt liv. Har träffat så många underbara människor som jag aldrig vill tappa kontakten med. Aldrig..

Liseberg!

Liseberg är bokat! Den 18 augusti drar vi dit!! Så fort man sätter foten innanför entren blir man 13 igen. Det är så underbart ♥

Häng med alla som är lediga, ju fler desto roligare kommer vi ha!

"Snap Cup"

Har ni sett Legally Blond 2 med Resee Witherspoon? När hon kommer till Washington D.C och folk är griniga och gråa tar hon fram sin "Snap Cup". Där ska man sen lägga små lappar med positiva ord om alla. Sen läser man dessa högt och knäpper med fingrarna.

En sån ska jag införa på jobbet innan jag slutar. Är nämligen så jävla trött på allt gnäll och tjöt hela jävla tiden!!


Mitt namn analyserat med kabbalistsystemet.

Emelie
5 + 4 + 5 + 3 + 1 + 5 = 23 = 2 + 3 = 5
Maria
4 + 1 + 2 + 1 + 1 = 9
Elisabeth
5 + 3 + 1 + 3 + 1 + 2 + 5 + 4 + 5 = 29 = 2 + 9 = 11 = 1 + 1 = 2
Björklund
2 + 1 + 7 + 2 + 2 + 3 + 6 + 5 + 4 = 32 = 3 + 2 = 5
Andersson
1 + 5 + 4 + 5 + 2 + 3 + 3 + 7 + 5 = 35 = 3 + 5 = 8
 
Slutresultat
5 + 9 + 2 + 5 + 8 = 29 = 2 + 9 = 11 = 1 + 1 = 2
 
Siffran Två:
Du är en person med stark intuition som har en naturlig ådra för artisteri och kreativa arbeten. Problem med att hitta vänner har du inte då du är en vänlig, hjälpsam och fredlig person som är lätt att tycka om. Du älskar att ha mycket folk omkring dig och det är hos dig de roligaste festerna äger rum. Du avskyr att vara ensam. Ännu en positiv egenskap hos dig är att du har lätt för att känna medlidande. Detta kommer kanske att leda till att du i framtiden engagerar dig i humanitära frågor.

Trots uppskattningen du får från vännerna har du det lite svårt med självkänslan och självförtroendet. Ibland kan det hända att du hittar på små vita lögner för att dölja dessa. Du har även svårt att fatta beslut och sedan hålla dig till dem.

När det gäller kärlek är du den som drömmer om den eviga förälskelsen. I val av partner gör det ingenting om denne/denna har samma intressen för det konstnärliga som du men han/hon får absolut inte vara en soffpotatis.

Tvåor regeras av månen och färgerna som passar dem bäst är olika gröna nyanser, naturfärgat och vitt.


Hittat hos Ditthoroskop.nu

Dagens horoskop.

Tur
I situationer med spel kommer turen idag att vara en hjälpsam ledsagare. När du väl får tur kommer det bara att rulla på.
Hälsa
Du känner dig stark idag och kanske utnyttjar du detta i form av någon motion eller liknande. Du kan ge järnet om du bara vill.
Ekonomi
Du kan vara tvungen att avstå från ett inköp idag beroende på din ekonomi. Gör du det kan utsikterna för att ekonomin ska stabiliseras bli bättre.
Arbete
Skall du arbeta idag kan det bli tal om en del övertid. Försök att hålla ut, det kommer en belöning efteråt.
Kärlek
Idag tycks du vara osäker på dina djupare känslor för en viss person. Du bör inte testa på ett sätt som kan skada ert förhållande.
Relationer
Du tycks nu söka utvägar ur den situation som du befinner dig i. Men du tvekar eftersom du inte vet vad du vill.


(Vattuman, 12 feb)


Ny design.

Vet inte hur jag kommer trivas med denna, känns lite väl mycket Dagens nyheter, hahaha


Va tycks ?

Bad day.

Jobbade med en riktig hemsk människa idag. Jag mår inte bra av att jobba med henne.... Sen när jag slutat jobbet kan jag fortfarande inte släppa det! Utan går och är arg inombords över hur hon beter sig... ne fy fan!

Nu lagar jag lite god mat så jag kan koncentrera mig på det istället :-)

Dagens...

Dagens citat: "Kom nu så går vi." (till en rullstolsbunden)

hahaha och det var INTE jag som sa det !

Jobbet flöt på ganska bra idag. Fick skjuts hem av en jobbarkompis som också bodde i thn, snällt.

Imorgon jobbar jag 7-13.30 och hoppas, hoppas, hoppas jag hamnar på en härlig avdelning...!

All we´d ever need..

Lady Antebellum - All we´d ever need ♥

Börjar jobba om en timme och har verkligen ingen lust med det idag.... Hade hellre gått hemma och städat och pluggat lite, kanske tagit en promenad också. Börjar 7 imorgon så bli bara hem och lägga sig sen. Då var denna dagen klar... fy!

Blir bussen iaf det blåser en del idag.

Puss

Beslutsångest!!

Cykla eller ta bussen till jobbet?? Trodde klockan var 12 men nu vet jag inte vad jag ska tro längre för mina andra klockor visar 13 :/ men vem har pillar på min väggklocka? Eller är det vintertid nu?

Bra avslutning på fallens dagar

Hade precis städat upp här hemma och börjat med maten när Cissi, Terre och Johanna kom. Blev lite tjejsnack om helgen som varit bra överlag :)

Sen satt jag och Johanna och kikade "Glenn Killing på grand" innan vi gick ner till oscarsbron. EMD spelade men såg dem inte, och de sjöng nästan bara nya outsläppta låtar så var inte så mycket att ha.
Hittade ett jättebra ställde innan de släppte vattnet precis vid "fallet" sen var det fyverkerier. Mkt vackra ;)


Nästa stopp var strandgatan med pappa, camilla, becca, farmor, hennes gubbe och Johanna. Blev en öl innan vi letade nattmat. Baggis var öppet så köpte oss varsin baugette och gick hem till mig och åt. Nu har alla åkt hem och jag tänkte lägga mig och kolla på "Walk the Line", som är en stor favorit.

Jag längtar till man börjar dejta igen. Har bestämt dejt med en jättesöt kille, känns lite konstigt bara eftersom man träffat honom en del innan och känner honom lite. Men det ska bli kul och jag längtar :)

Ligger just nu och lyssnar på Johnny Horton, härlig röst och roliga/bra texter.



"We fired our cannon 'til the barrel melted down
Then we grabbed an alligator and we fought another round
We filled his head with cannonballs and powered his behind
And when we touched the powder off the 'gator lost his mind."

Gäsp...

Har varit uppe och duschat precis, det var skönt men sen hamnade jag i sängen igen :) Legat och kollat på lag VM i speedway som höll på ett bra tag för det började spöregna och de hade inte förberett någonting (det var i polen) så det blev en oväntad paus på 1,5 timme...!?
Sverige kom på tredjeplats och både Polen och Australien låg på samma poäng inför det sista heatet. Men Polen tog hem segern.

Jag snackar antagligen speedway för att det var dötrist igår. Förfesten var bra men när vi kom till thn och det var långa köer överallt och regn, då var det inte lika kul längre...

Johanna har lurat mig att gå och kolla på emd som ska spela idag härnågonstans. Ska bli intressant att se hur det blir ;) Jag, johanna och 13 åringarna hahaa. Sen är det iaf fyverkerier borta vid fallen och sen är kalaset slut för i år.

Då är det bara att se fram emot vänersborgsfestivalen om två helger ;)

Nu känns det lite bättre...

Efter en promenad med Erika, en baugette, cola och American Pie "Band camp" känns det lite bättre efter gårdagen. Ska alldeles strax göra mig redo för ännu en dag på fallens.

Skrev en status på facebook som blev väldigt fel när jag läste kommentarerna jag fick :/ hahaha men men folk får tro va de vill! Idag är det iallafall fest igen. Först i vänersborg hos Magnus och Johanna och sen in till Thn.

God natt

God natt allihopa nu ska jag sova med Erik och Björn (Björn sover på  en ryamatta i hallen) hahah vi pratar om Erik som Björn har jobbat med på VBG :-)

Fallens.

Jobbade men fick gå en halvtimme tidigare (thnk god) drog hem till mig en snabb sväng sen hem till fidde som hade förfest innan öltälten : blev strandgatan till slut.

Är full och go nu men nu sitter jag ,Erik och Björn här och käkar körv!

Imorgon ska Johanna har förfest och då blir det vbg innan vi återvänder till underbara thn för fallens dagar...

Sömntuta!

Skulle gått promenad med Rickard 10.30  men vaknade 45 min innan och hade massor att göra. Så den tiden är nu flyttad till 13.00 :) haha

Måste hitta kläder att ha ikväll, sminka mig och gå till systemet innan klockan 15. För sen går bussen till jobbet och jag vill göra mig iordning där på 10 minuter och sen åka till Cissi direkt.

Så heja Bea detta hinner du ju ;)

Tåårta :)

Ringde och grattade min farmor som fyller år idag. De hade precis haft kalas men jag var inte bjuden (?)  men det fanns en "bit" tårta kvar, så pappa och co tog svängen förbi och lämnade den här:



en halv tårta... ! haha mums.

Så det får bli en bit nu och en bit imorgon natt när man kommer hem från fallens, då kommer den passa mig utmärkt ;)




Grattis Farmor!

Rock´n´Roll utanför dörr´n!

Har hunnit haft roliga samtal med både Erik och Oscar, medan Eldkvarn har rockat på i bakgrunden. Aldrig hört dem men de verkar poppis bland de äldre.

Har pratat med min bror också som är nere i Båstad och glider. Han hade sett "typ 30 kändisar" men ingen Henke Lundqvist, så då var det inte så viktigt längre ;) Men däremot Sofi Fahrman och Patrik Ekwall ( vad man nu ska med dem till)

Johans kompis Stefan ringde mig också nyss och frågade om jag ville ha skjuts till trollhättan imorgon, eftersom jag frågat min bror men fått ett nej. Så TACK Stefan, you will make my day imorgon!
Tror också att jag ska supa ikapp med Timon, har hört rykten om att han ska bli stenknack.


Så SKÅL på er!!!!! :-)

Om jag är ledsen...

Så kollar jag bara på denna underbara bilden så blir jag glad igen..! :)


Snart helg!!

Hemkommen från jobbet. Var inte så jobbigt idag, utan väldigt lugnt... Var på bingo med damerna och där bjöds det på kaffe och tårtbit :) Sen gjorde jag läckra mackor till den hemska soppan, haha...

Jobbar imorgon kväll också men sen är det helg!! Fallens wiiie jävlar va kul jag ska ha det. Folk får vara hur tråkiga som helst om de vill men jag ska ut och rocka loss. Bara för att känna att man lever ;-)

Förfest

Förfest här fredag och lördag bara att komma! :) haha

Kan inte fatta att jag ska upp tidigt imorgon för första gången på två veckor?! Hur ska det gå? Jag hoppar iaf cykeln imorgon och tar bussen. Så kan jag cykla igen på fredag.

På vägen hem idag svängde jag in på donken och köpte det sista glaset :) haha så nu blir det förmodligen inte donken på ett tag... :-)

Måste bara nämna att det inte var kul att jobba idag. Jobbade med en människa som fick mig att må dåligt den första sommaren jag gjorde där för tre år sen. Som tur är har iaf jag utvecklats som person, så det kändes liiite bättre.... imorgon ska jag se till att hamna på en rolig avd :) (om jag får minsta chans att välja ;)

Hot hot hot

Det är supervarmt ute och jag ska cykla till Vänersborg?? Det går inte rikitgt ihop, därför var jag tvungen att fixa detta.. Så jag tar cykeln med mig nu så kan jag cykla huuur lugnt som helst. Då går det nog bra :-)
Vilken fixare jag är ;)

Dumhövve!

En bil stod på gården i helgen, under lördagen fick bilen böter... Söndag eftermiddag åkte bilen härifrån. Idag står bilen här igen?! Vad är grejen?? Borde kanske ringa Eidar ;)

Denna bilen har stått här förrut och var ivägen för en kille som skulle fixa med de nersågade träden. Det var fint väder och killen ville väl hem, men nej bilen stod i vägen. Han hade knackat på i varenda dörr men ingen öppnade.

Jag undrar fortfarande vad det är för idiot????

Min Tisdag.

Fyndig rubrik jag hitta på ;) Idag har jag varit hemma i öxnered och hälsat på min mor och mina småsyskon. Tog sen cykleln till jobbet och var helt slut när jag kom fram... Blev mest till att stå i köket idag, men fick en hel del beröm från de äldre om hur gott kaffet var och mackorna var så goda och fina :)

Sen tog jag cykeln till Trollhättan. Cyklade över onsjö och överby, tog min ungefär 50 minuter. Men det var skönt så ska cykla till och från jobbet så ofta jag kan nu framöver.

Hemma lagade jag mat lite snabbt, kom nämligen på att jag tagit fram kyckling ur frysen innan jag drog imorses.
Nu ligger jag och slöar och kollar på NCIS, älskar verkligen den serien ;)



Min kvällsmat, kyckling, nudlar och nötter och solroskärnor nam nam....

Look-a-like.

Drew Barrymore är min favorit i den stora filmvärlden. Så när hon prydde omslaget till Elle var jag inte sen att köpa tidningen♥

Hade tråkigt, så bestämde mig för att försöka få till Drew Barrymores snygga omslags make up;


Resultatet blev såhär; (skitdåligt med mobilen men glömde min kamera på festen i lördags.)

 
... alltså inte allt för bra, hahaha...



Jennie Hammar, fru till Filip Hammar....
Vad tycker ni? Jag lyckades förmodligen bättre med Jennie än med Drew... :)



Knock you down.

Keri Hilson ft. Ne-Yo and Kanye West - Knock you down ♥


Say u gotta put the good with the bad, happy and the sad
So will u bring a better future than I had in the past
oh Cause, I dont wanna make the same mistakes I did
I dont wanna fall back on my face again
Ill admit it, I was scared to answer love's call
and if it hits better make it worth the fall.

Hibiskussaft.

Nu har jag googlat runt på nätet ett tag och hittat min torkade blomma från egypten;

"Hibiskus blomman innehåller en mängd antioxidanter och antocyaniner. Hibiskus har länge använts traditionellt för dess nyttiga effekter och sägs sänka blodtryck och blodfetter. Teer gjorda på Hibiskus är mycket populära runtom i världen.
Drycken dricks både varm och kall och går under flertalet olika namn i olika länder, Bissap i västafrika, Karkade i mellanöstern och Roselle på Jamaica och i Asien."

Tänkte väl att den var nyttig, haha...




Min måndag....

Ny dag, nya planer.

Brorsan kommer strax med pengar till mig.. Fan vad jag inte vill ha dem kontant, de kommer ta slut med en gång får gömma dem eller ge dem till mamma så länge.

Idag ska jag och Johanna ta oss en cykeltripp bort till överby. Tänkte se hur lång tid det tar att cykla från mig till jobbet men med ett litet stopp på donken så vi får det femte glaset :) Kan inte glasveckorna vara slut snart..? Börjar känns dumt det här med att få tag i glasen varje vecka... hahaha

Ska plugga idag också! Har lovat mig själv att första texten och svaret på första frågan ska vara klart idag innan jag blundar.. Börjar jobba imorgon kväll också, fy va trist! Hoppas många är kvar sen första perioden..

Ne nu ska det bli gott med lite kaffe :)

Promenad..

Eftersom jag legat i sängen hela dagen så kände jag att det hade varit skönt med en promenad såhär på kvällen.. Så jag gjorde iordning mp3:n med bra musik och gav mig ut på en runda längs spikön. Klockan var rätt mycket med det var allt en del folk ute och gick. Tog med mig mobilen om jag blev rädd, haha... 

Jävligt skönt var det iaf så det får nog bli en kvällspromenad varje kväll nu framöver, vare sig det regnar eller inte. Nej nu r det dags att sova, ställde klockan på 9 imorgon så man inte sover bort hela dagen. Har ju faktiskt bara sovit fem timmar inatt....

God natt ♥

Pics...

Kom på att jag tog lite bilder igår med mobilen... inte bästa kvaliten men det funkar :)


Johanna och Erika..


Ellinor och bandet inne i partytältet...


Cissi och Eve...

Resten blev tyävrr suddiga, liksom jag under kvällens gång. Men kul kan jag lova er att det var!

Dans, lera och Rock´n´Roll.

Hade jättekul går på "50-års" festen. Det var ett inhyrt band som kom och spelade en hel goa låtar från förr, och vi brudar var inte sena att kasta oss ut på dansgolvet :)
Tänkte egentligen ta mig hem igår kväll, men det fanns ingen som körde... Så det blev till att sova i soffan med Erika. Vaknade med en ond rygg som inte blir bättre (det är i såna här situationer man ska ha Rickard i närheten som kan laga mig) men men får klara mig med min goa säng.

Roger och jag åkte iaf hem när vi vaknade imorses, så vi var hemma vid halv nio.
Dags för ännu lite mer sängmys framför tv:n innnan jag slocknar....


What to wear?

Poolparty idag. Men det regnar... Vad ska man ha på sig då? Vi sitter antagligen ute och det är gräs runt om så inga klackar iaf. Kjol och linne? Eller jeans och tunika? Bikinin ska med iaf ;)

♦If you seek Amy (Croockers remix) - Britney Spears♦

Miraklet.

Inatt när jag kollat klart filmen hörde jag hur någon klappade händerna och skrek utanför fönstret. Jag blev såklart livrädd och stängde av TV:n och försökte sova.

Sen hör jag hur någon ställer sig på soptunnorna som står nedanför fönstret och börjar knacka som en galning!
Tänkte bara ; "Jag sover, jag sover!"
Hörde sen på rösten att det var min granne "banken". Så när det hade tystnat tog jag på mig kläder och gick ut för att kolla om de ville in... Då hör jag hur det krafsar i dörren vid huvudingången, så gick ddit och öppna.

Där står min granne och hans kompis genomblöta och man verkligen ser hur han lyser upp; "Tack!!, du är ett mirakel!" och så står de kvar 10 sekunder till och bara ser allmänt lyckliga ut, innan de gick upp till sig. Hahaha dessa människor var nära att skrämma livet ur mig inatt. Men jag lever... 

Three Things...

Jag är tre saker att ta upp denna fredagskväll.....


1. Danielle Steels filmatiserade roman "Jewels" är riktigt bra. Har sett två av fyra timmar på den nu och jag kan inte hejda mig.

2. Halsbandet finns! Det ligger brevid mig. Städade häromdan och hittade halsbandet. Det finns, det är inte slängt eller borttappat. Jag har kvar halsbandet.

3. Den gamla emelie kom tillbaka för en liten liten stund sen. And she just won´t go away. Positivt, positivt... (men överraskad blev jag.)


Hemska Fredag.

Har inte mått helt 100 idag, men har proppat i mig ipren så jag överlever... Blev en snabbfika och presentshopping på oden för imorgon ska vi på kalas till Erika och hennes systers pojk uppe i ingenstans :) Ska bli hur kul som helst!!

Men fram tills dess blir det pan pizza, mangojuice och Danielle Steel filmen som jag fått tillbaka från Cissi nu :) Hon får låna den igen när hon kommer kolla på den också ;) haha

Sen har vi en gästbloggare i kretsarna, nämligen Timon som försöker göra sig en karriärr som modebloggare på http://lollobloggen.blogg.se då hon för tillfället befinner sig på hultsfred. Detta kan gå precis hur som helst.   

Mycket på en gång...

Efter jag sett filmen "Chuck and Larry" mådde jag dåligt, så jag tog en ipren och enchinagard (förskylning på g?) Sen kom jag på att jag var tvungen att posta ett brev klockan 22 på kvällen, så drog med mig mp3:n och promenerade till brevlådan. Det var så himla mysigt när det regnade lite lätt så tog en promenad nere vid kanalen och upp igen. Gick där själv i regnet med lugn musik på, vilket var helt underbart....

Sen blev det sängen. Gick in och kollade studera.nu och såg att antagningsbesked 1 hade kommit! :) Så jag väntade tills nästa paus på "NCIS" och ringde sen och väckte Johanna som också sökt ett program i höst. Så på tre öppnade vi våra mail och jag kom in!!! Känns så jävla gott! Inte för att jag varit speciellt orolig för att jag inte skulle komma in men ändå... Johanna var 6:e reserv på sina val, men det är jävligt bra det med :) Det är bara 6 pers före.

Nu blir det sängen och vila. Ska ta ett glas enchinagard till innan jag somnar.

Jag levde en sekund.

Gårdagen hos pappa var höjdpunkten denna sommaren. Än så länge iaf....

Grillade med pappas kusin och min syssling som var nere och hälsade på. Blev många uppdateringar och minnen från förr.... saknar verkligen den tiden, och just nu saknar jag min Jenny ännu mer... Men hon och hennes pojkvän har skaffat stuga i ö-vik, som ligger i norrland. Så antagligen kommer deras lediga tid att spenderas där. Men måste försöka ta mig upp till sthlm snaaart.

Har hunnit med en fika på stålverket med tjejerna också, alltid kul att snacka updates med dem också.
Nu blir det mat, maten som jag lagade igår rättare sagt :)

Amerikansk litteratur från 1800-talet.

Har suttit och pluggat AIR nu, kände att jag behövde komma igång med det. Första texten var bara på åtta sidor så jag tänkte att det gör jag fort. Men det visade sig när jag läst lite närmre att texten är från 1800-talet och att den inte alls var lättläst, haha...
Så nu har jag suttit och översatt texten med hjälp av ett lexikon.

En annan sak; började precis laga mat då rebecka ringde och undrade vart jag hört av pappa för han skulle komma och hjälpa mig med hyllorna sen skulle vi åka ut till gardis och grilla med sven och alex. Men ingen pappa har ringt mig, så jag fortsatte laga maten. Tills pappa ringer och sägar ; jag är påväg till dig nu så grillar vi på garids!

Och eftersom jag har svårt att tacka nej till grillat, lagade jag klart maten fort som f*n och ställde in den i kylen. 

Nu är pappa här måste rusa!! 

Städat och klart.

Ägnade hela min dag igår åt att städa här hemma. Och då menar jag STÄDA! Tog några timmar men det var det värt, känns så härligt att gå omkring hemma nu när allt är där det ska vara. Nu väntar jag bara på att pappa ska komma senare och hjälpa mig upp med hyllorna.

Det hände något inatt, jag gick nämligen i sömnen. Drömde att jag skulle passa mina småsyskon och ta med dem ut och sola, så jag satte mig upp och började riva i mina kuddar som låg på golvet för att få tag på filten som låg längst ner i högen. Fick till slut tag i den, men sen orkade jag inte gå upp så jag la mig igen. Efter ett tag "tjatar mamma på mig att jag ska skylndda mig, för hon ska åka till jobbet", haha... Så jag kämpar mig upp vinglar runt lite men blir trött igen och lägger mig igen. 
När jag sen vaknade imorses såg jag att jag inte bara drömt detta utan faktiskt grävt bland kuddarna och varit uppe och vinglat.
Tur jag sov själv, fast det hade nog varit en rätt kul syn för en annan, hahaha. .. 



     
Nystädad lägenhet.....

   



 

Boom boom pow

Black Eyed Peas - Boom Boom Pow ♥



"Im so 3008
You so 2000 and late"

Fel fel fel

Blev ett "stort" fel i texten innan. Det var inte centers court i Halmstad, utan centercourten i Båstad.

Tänk på detta skillnaderna är rätt stora. De ligger inte ens i samma landskap.


Hemma i Trollhättan igen.

Det blev en liten sväng nästan in till Båstad igår förmiddag innan vi åkte hem. Det hann även bli en sväng förbi IKEA innan vi var hemma vid åttatiden. Min bror klarade sin uppkörning igår med så han fick köra hem mig :) Grattis brorsan!! 

Ringde pappa igår för jag skulle behöva lite hjälp med att sätta upp mina nyinköpta hyllor. Fick då veta att Sven och Alex var nere på besök :) (pappas kusin och min syssling från Sthlm) Blev verkligen jätteglad eftersom det var alldeles förlängesen man såg dem. De lovade att komma på en kopp kaffe innan de åker hem. 

Lite bilder från trippen till Laholm/Båstad:

  
Mellbystrand..


Mormor och hennes gubbe Jörgen..


Elsa i torpet...


Mamma...


Tova..



Mormor, hennes syster Eva och Tova...


Torpet vi bodde i ...


Centers court, Halmstad..


En go kossa :)


Laholm dag 2

Vaknade till ett molnigt Laholm men det var fortfarande varmt i luften. Vi gjorde oss iordning och åkte ner till Båstad där de invigade tennisveckan. Hade förberett mig på att se massa kändisar därnere men såg bara en precis när vi kom och sen uppträdde after shave och galenskaparna på centers court (?)

Helt plötsligt började det spöregna och de flesta av folk gick ner och ställde sig under tak, men vi satt kvar lite till iag tills även artisterna var tvungna att avbryta. Tråkigt att vi missade den danska stjärnan Caroline (någonting) För vi åkte hem vid 14-tiden...
Nu sitter vi i stugan igen och ska snart käka. Imorgon hoppas jag att vi åker ner till båstad igen och kikar efter Henke lundqvist än en gång, för någonstans måste han ju vara ...
 

Laholm dag 1

Precis kommit hem från Dagg, Britt och Julia som bor i rönneslöv härnere. Gården de bor på har jag varit på många gånger förr då min mormors  far bodde här, och det är så underbart mysigt, precis nere vid hallandsåsen. 

Jag hann även med en snabbis ner till mellbystrand precis när jag kom. 
Imorgon blir det båstad och sol och bad därnere.  Tennisveckan har precis börjat därnere så jag hoppas på att få se lite kändisar :)




jag och mamma



jag



Tova

Laholm.

Igår var vi hos Timon och drack några öl (cider) och bara tog det lugnt. Senare på kvällen åkte vi ner till nordkroken och badade, det var verkligen skönt. Ljummet i vattnet. Kom hem vid 1-tiden..

Jobbade även min sista dag igår innan ledigheten som varar i en vecka nu. Ska bli skönt och så hinner jag kanske plugga ikapp lite också  eftersom det ska bli skitväder denna veckan.
Men idag flyr jag trollhättan för att åka ner till laholm i halland där solen även ska skina imorgon, så jag hoppas på ett dopp i det stora blå :) Ska bli kul att åka ner dit var så längesen...

Nepp, dags att få i sig lite frukost innan tåget går :)

Sugarland♥

När man städar hemma är det sugarland som gäller! haha då blir det helt plötsligt kul att städa lite..
Jobbade med folk igår som tog sig själva på för stort allvar, ville bara därifrån. Har kommit på nackdelen med att gå o poolen nu. (fördelar; inget ansvar "kontaktperson", man får jobba med lite olika folk) Nackdelar; man blir alltid den tredje personen som vet minst om allt och alla. Alla avdelningar har sina rutiner och hur fint det ska vara överallt. Detta blir jobbigt. De äter inte ens samma tider. Då blir det att man måste fråga dumma frågor, och jag hatar det! "när äter de?" Fy hatar den frågan, brukar leta efter "matlappar" där det står vilka tider de har men det är inte alltid man hittar dem...

Igår kände jag mig bara ivägen och onödig. De behövde ingen hjälp, och de hade ingen lust att hjälpa mig heller för den delen. Hoppas hoppas hoppas jag hamnar på en bra avd idag. Igår var första dagen jag verkligen verkligen ville därifrån. Annars har jag haft tur och jobbat med jävligt bra personer.


P.s. De hade inte ens någon rapport igår när jag kom "för det behövs inte här." Usch gott folk bli aldrig sådana är ni snälla. D.s.


RSS 2.0