Candyshop.

Har slutat äta godis sen i måndags. Ok, kanske inte var så längesen men med mitt kända sockerberoende så har det varit lite kämpigt, haha. I alla fall för en stund sen när jag gick ner och skulle berätta en sak för mamma (hade världens idé) så var ingen hemma.

Gjorde mig lite kaffe och tänkte att nu när ingen är hemma kan jag ju passa på att ta en godisbit ur skafferiet. (Familjen var på liseberg i torsdags och kom hem med över 2kg choklad som de slängde fram! Ajajaj... :)
Men sen kom jag på mig själv i tankarna. Det är ju inte ok för MIG att köpa godis bara för att ingen annan är hemma? Har ju slutat med godiset för MIN skull, haha.
Tog mig sen till skafferiet, öpnnade, letade fram en liten daimpåse längst in, tog ut en liten godis, hade den i handen, kollade på den och tänkte: "är det värt det?" kom fram till att det inte var det och slängde tillbaka den, och stängde igen dörren. haha.. Så nu känner jag mig otroligt duktig.

Jag tror att jag kommit förbi det jobbigaste stadiet men jag är inte säker än. Så det gäller att behärska sig när man går i affärer, åker hem till kompisar, går ner i köket, haha fällorna finns överallt! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0