Moulin Rouge.

Såg att Moulin Rouge går på 8:an just nu. Kan de mesta replikerna utantill, haha. Träffade en dansk när jag var 13 år, han var och semestrade med en kompis på gardis. De bodde i ett tält på stranden och jag och Jenny träffade dem varenda dag i två veckors tid. Jag var såå kär. Rene hette han och han var 15 år. Sista dagen precis innan de skulle åka satt jag nere på bryggan och grät. Jag såg Rene komma gående längs stranden, han verkade lika ledsen han att de skulle behöva åka hem.

Den andra killen Dennis som Jenny träffade rymde till och med precis innan de skulle åka. När de hade hittat honom (i svinstian) och satte sig i bilen kom Rene fram till mig och viskade "I love you" i mitt öra. (internationellt språk, då går det ju inte att höra fel ;)) Grät säkert ett halvår efter det. Hela den sommaren satt jag uppe på natten och kollade på Moulin Rouge om och om igen och grät floder. Första sommarförälskelsen :)

Låter som en dålig novell nu när jag läser vad jag skrivit men rätt fint ändå. Varje gång jag går ner till stranden nu tittar jag efter tält, haha och kommer nog göra det resten av livet. Vem vet de kanske kommer tillbaka? :)

Tänk vad minnen kan ligga långt bak, men när de väl kommer fram så känns det som om det var igår♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0