Vargön Alloys FO 75

  • Humm vart ska man börja? Detta är ett underbart arbetslag på alloys som jag kommer sakna nått fruktansvärt. (Saknar dem redan) Och för er som inte vet så mycket om dem tänkte jag dra upp lite roliga minnen från sommaren:) (förmodligen mest för min egen del)

    Vi kan börja med min gamla lärare Sam som har lärt mig allt jag kan om blandningen. Och redan i början sa han åt mig att svara i telefonen (jag tycker det är väldigt jobbigt att prata med folk jag inte känner, speciellt om de skulle få för sig att prata om någonting som jag inte vet någonting om) så i början var jag varken sändaren eller mottagaren, som vi så fint fick lära oss på media det hette när man sände ett budskap?;)
    Utan jag stod mest och upprepade det som sas i telefon till Sam som gav mig ett svar tillbaka haha.
    Men det var även en hel del samtal till Sam själv:)
    I början körde jag med "blandningshuset, emelie" sen har det blivit Blandningen, emelie" eller enbart "emelie" men i början skulle jag lika gärna kunnat kläcka ur mig "blandningshusoperatören, emelie andersson fo 75 kl är just nu 12.43" haha bara för man var så nervös, men det gick bra till slut.

    Efter ett tag tyckte Sam att jag borde klara mig själv så han gick på sina "promenader" som kunde vara i flera timmar:) och eftersom jag skulle ha telefonen så gick det inte att få tag på honom. Men jag lärde mig en hel del på det så nu i efterhand får man tacka honom.
    Han lärde mig även att köra manuellt vilket blev väldigt omtalat efteråt då jag satt och körde manuellt ett antal timmar när det krånglade, satt till och med och åt vid bänken. haha

    Mitt i sommaren gick ventilationen sönder uppe hos oss och det var varmare inne än ute (kan det ha vart runt 30 grader? då hade jag med mig piggelin och bjöd på. (stackarna som var nere och tappade behövde verkligen detta:)
    En annan sak som jag kommer minnas var alla rökstunder med Magnus ute i det fina vädret och ljusa nätterna. Paratade om allt möjligt. Efter ett tag kom även varg ut med ett paket han hittat hemma;) Sen va han också med ute:) Vet inte vad de äldre tyckte om att jag fick folk att röka:) haha men de flesta där har nog rökat de med;)
    Iaf Conny för han brukade säga att "förr då rökade man inomhus och de som inte tyckte om det fick gå ut!" haha ja precis så sa han.

    Vissa nätter var jättelugna och andra ville man bara försvinna, men det är väl en del av jobbet.
    Det som är lite tråkigt med att jobba skift är att man missar en del festligheter som är på helgerna. Vi missade fallens dagar för vi jobbade natt men den sista dagen på fallen gick jag, Oskar och Magnus så högt upp vi kunde och där såg vi ut över hela Trollhättan och där stod vi och kollade på de småsmå fyverkerierna som man kunde skymta:)

    Och innan jag glömmer måste jag bara ta upp en "rolig" sak om man inte är så känslig och det något om man ville få ut pensionspengar eller i komp (kommer inte ihåg vad det va nån "bonus" av nått slag) och hade pojkarna det så kul med att "men om man råkar dö under arbetstid ((det är en farlig arbetsplats så ta inga genvägar)) undrar om de frågar om man vill ta ut det i komp eller pensionspengar då? haha ok förlåt det va inte kul...;)

    Märker att det blir väldigt långt det här men andra små saker som kan va roliga att ta upp är:

* Förman ringer upp mig och det först jag tänker är att nu är det nått fel någonstans, men han ville bara ringa och säga att jag var duktig och att allt såg bra ut:)

*Conny sitter och spelar på sin mobil samtidigt som det ringer i den. Någon ropar "Conny det ringer!"
- aha i den här eller?:)
*Jag och Magnus sitter och "sjunger" till låtar från rix fm och han säger att han kan alla låtar som finns (typ) :)
*Fick lite skäll av Dan för att jag städa för noga(!?) :)
*Magnus ville bara spela ett parti kort om dagen (inte ens det) för han förlorade alltid:)
*Ägnade ett helt jobbpass åt att skura min arbetsplats. Bytte vatten 3 gånger:) men fint blev det.
*Bakade en tårta som var väldigt omtyckt:) prickade till och med in den dagen magnus hälsade på under sin semester.:)
*Jag och Sylvester var och hälsade på Sam i porten och då visade han ett program där man kunde bygga saker;)
-som paint då eller? fick sylvester fram:) haha
*Brukade hämta maten med Magnus men det ända jag gjorde var att hjälpa han på med hjälmen påvägen ut:)

Nej, nu får det räcka! haha den som orkar läsa igenom detta jobbar antingen på femmorna eller så har den inte bråttom men det känns kul att få allt här OM man skulle glömma någon gång.

Kom på en rolig ramsa nu också från den gamla "polly" reklamen hhihi men den får bli en annan dag:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0